Moja lista blogów

piątek, 6 lipca 2012

Jak czyścić kabinę prysznicową?

Jak czyścić kabinę prysznicową? Najlepiej używając do tego celu wycieraczki do szyb. Niektórzy producenci dołączają ją gratis do kabin prysznicowych. Wytarcie powierzchni kabiny po kąpieli pozwala na zachowanie czystości w długim czasie i minimalizuje powstawanie osadów wapiennych na jej powierzchni


Powierzchnia szkła i płytek ceramicznych tylko pozornie jest gładka. Tak naprawdę pozostaje na tyle nierówna i chropowata, że zatrzymują się na niej spływające krople wody. W efekcie, powstają zacieki i osadza się kamień. Do tego woda, z której korzystamy, zawiera wiele związków chemicznych wchodzących w reakcję ze szkłem i ceramiką, powodując między innymi ich matowienie.

Aby utrzymać kabinę prysznicową w czystości, najprościej byłoby po każdej kąpieli spłukiwać ją i wycierać do sucha. Jednak to, co najbardziej oczywiste, często jest trudne do wykonania.
Dlatego wielu producentów nakłada na szklane powierzchnie kabin specjalne powłoki, na których spływająca woda nie zostawia śladów. 


Usuwanie osadów wapiennych i rdzy

Szkło w kabinie prysznicowej, zarówno to z powłoką, jak i bez niej, nie powinno być czyszczone preparatami szorującymi, na przykład mleczkiem, pastą lub proszkiem do prania. Nie powinno się także używać środków zawierających kwasy, aceton lub benzynę. Stosując je, można porysować szkło lub je zmatowić.

Do codziennej pielęgnacji warto wykorzystywać środki przeznaczone specjalnie do czyszczenia kabin prysznicowych i łazienek. Mocniejsze zabrudzenia - na przykład żółte zacieki i osady - można usunąć, używając koncentratów lub odkamieniacza. Preparaty te powinno się stosować okresowo. Do mycia szklanych powierzchni kabiny z zewnątrz można też wykorzystać płyn do szyb i luster.

Uwaga! Żadnego z takich środków nie można używać do czyszczenia marmuru, trawertynu, granitu, lastryka i innych zawierających wapień powierzchni

 
Wypowiedź specjalista z branży instalacyjno-sanitarnej:


Wszelkie osady z kamienia (bo niestety nasza woda takowe zostawia) najlepiej czyścić roztworem wody z octem. Wiem, że to brzydko pachnie, ale jest skuteczne. Zarówno przy czyszczeniu zlewozmywaków ze stali nierdzewnej, baterii chromowanych czy chociażby osadów na ściankach kabiny. 

Do czyszczenia baterii absolutnie nie poleca się natomiast wszelkich ogólnie dostępnych środków czyszczących typu chociażby Cilit. Środki taki uszkadzają powierzchnię baterii (może złazić chrom nawet przy najdroższych modelach) a żaden producent nie uzna takiej reklamacji. 

Ja jednak polecam:
wodę rozcieńczoną z octem,którą wystarczy spryskać kabinę,pozostawić na parę minut,wyszorować i wytrzeć do sucha!!!Gotowe :)




39 komentarzy:

  1. Rewelacja!!!!!!!!!!! Pieknie dziekuje:-)))
    Mieszkam w Regensburgu (Bawaria) gdzie woda zawiera wyjatkowo duza domieszke wapna i...walcze z osadami na bateriach i kabinach:-((((
    Pozdrawiam i ciesze sie ze jestescie:-)!!!!

    www. margott-awszystkocokocham.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Eh, mam to samo w Badenii. Niestety ocet nie sprawdza się w 100% :( Stary kamień jest praktycznie nie do ruszenia - walczę z nim już 2 miesiące.....

    OdpowiedzUsuń
  3. no wlasnie, ja mam tez ten sam problem - stary nalot po kims :/ moze sam ocet bez wody!?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. POlecam mocna esencje "octowa". Ja mialam taka 80 procent bodajze. wtedy na wate i polozyc na jakis czas w miejscach, z ktorych trzeba usunac kamien. u mnie pomoglo. zycze powodzenia

      Usuń
  4. Wodę rozcieńczoną z octem ???
    Czym rozcieńcza Pan wodę i po co?

    OdpowiedzUsuń
  5. Woda z octem, tak tylko trochę nieprzyjemnie pachnie.
    Polecam środki specjalnie przeznaczone do kabin prysznicowych
    http://www.hansloren.pl/Kabiny-prysznicowe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Do mycia kabiny prysznicowej służą specjalne preparaty. Ja używam Sotin i jestem z niego bardzo zadowolona. a kupuję przez internethttp://minerwa.net/index.php?route=product/product&path=215&product_id=661

      Usuń
    2. Też mam płyn Sotin, ale taki, który oprócz mycia tworzy warstwę hydrofobową. Sotin 135.

      Usuń
  6. Witam! Czy moze ktoś napisać w jakich proporcjach sie rozcięcza ta wode z octem aby było skuteczne?

    OdpowiedzUsuń
  7. w tych samych proporcjach tyle samo wody ile octu(1/2 do 1/2)

    OdpowiedzUsuń
  8. woda z octem na "mój kamień" nie działa. Próbowałam już chyba wszystkiego, zdesperowana potraktowałam szyby kabiny domestosem. Albo kamień szlag trafi albo kabinę. Niestety trafił mnie bo kamień się dzielnie oparł środkowi i nadal nie źle trzyma.
    poradźcie bo już nie mam pomysłu jak go usunąć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po paru latach zmagania się z kamieniem na szybach kabiny przez przypadek (polecił mi znajomy, który handluje płytkami) trafiłem na środek, który przebił wszystko co do tej pory próbowałem (od octu po gorącą parę). To cudo nazywa się Merida super sanitin plus. Płaciłem ok. 20 zł za litrową butelkę. Na butelce pisze, że do zwykłego mycia można rozcięczać ale ja do kabiny przelewam tylko do butelki z atomizerem i spryskuję nierozcieńczony. Wystarczy spryskać, odczekać i spłukać wodą. Efekt murowany. Jak są siły, żeby jeszcze poczorować przed spłukanie to efekt może zadziwić. Pozdrawiam

      Usuń
    2. ale w instrukcji tego "cuda" napisane jest: "nie stosować do powierzchni szklanych"?

      Usuń
    3. Nic innego, tylko to:
      http://minerwa.net/index.php?route=product/product&product_id=661

      Usuń
  9. Ja używam Dr Sanit Fresh ze strony zlotesrodki.pl. Rozpuszcza nawet najstarsze osady a przy tym super odświerza armaturę. Później płyn do szyb np. Dr Clean Glass i na koniec najlepsze, DR Rain Wiper. To jest produkt do hydrofobowego zabezpieczania szyb przed wodą. Wypełnia mikroszczeliny w szkle tworząc idealnie gładką powierzchnię. Dzięki temu woda się ześlizguje z szyby nie pozostawiając osadu. Kropki które czasami zostają można z zabezpieczonej szyby bez trudu wytrzeć ręcznikiem. Naprawdę polecam i daję gwarancję skuteczności.

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja Wam polecam preparat, który polecił mi znajomy płytkarz widząc moją armaturę. Stosowałam różne cuda i nic, kamień zawsze pozostawał. Wystarczy kupić szopa firmy atlas. Jest to środek do usuwania zabrudzeń cementowych i wapiennych. Rewelka. Od paru lat moje baterie i nie tylko błyszczą. Zapomniałam co to znaczy mieć kamień na urządzeniach. Trzeba tylko używać go bardzo ostrożnie. Np. zamoczyłam szczoteczkę do zębów w szopie i pocierałam delikatnie baterie, po chwili spłukałam wodą. po kamieniu ani śladu. czasem trzeba powtórzyć. Powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  11. Szop Atlasa -super!!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej! Może ktoś wie jak czyścić kamień ozdobny w łazience z nalotu wapiennego pod prysznicem, tak żeby go nie zniszczyć:(?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Preparatem Sotin US 2000.

      Usuń
  13. Polecam na zamówienie kabiny prysznicowe wrocław ze szkła hartowanego. Takie szkło jest dużo łatwiejsze w czyszczeniu.

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja kupiłam powłoki hydrofobowe firmy NANOCAPE do szkła i ceramiki, a także do elementów metalowych i już nie muszę kombinować jak domyć kabinę czy baterię, po prostu wycieram je suchą lub wilgotną ścierką i są jak nowe ;D A dodatkowo wszelkie zacieki i brud ( tak tak nawet ten żółty ) na muszli czy umywalce schodzi w moment.
    Także polecam zaopatrzyć się w impregnat hydrofobowy i brud nie będzie już wsiąkać w powierzchnię ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. "Do czyszczenia baterii absolutnie nie poleca się natomiast wszelkich ogólnie dostępnych środków czyszczących"
    To zdanie mnie zdziwiło. Używam specjalistycznego środka do armatury i cieszę się ich blaskiem. Pewnie cifem nie wolno, bo rysuje powierzchnię, ale Sotin R87 do mycia armatur na pewno można, a nawet trzeba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja teraz używam jednego płynu do całej łazienki, Sotin 135. Baterie też mam domyte i w dodatku olśniewający blask w łazience.

      Usuń
  16. Ja też używam Sotin. Specjalny płyn do mycia kabin prysznicowych. Jest rewelacyjny! Używam tylko miękkiej szmatki do wytarcia kabiny po spłukaniu wodą. I taki do baterii jaki używa Gosia też. Mam jeszcze do mycia szyby kominkowej i następny do mycia okien. Jeżeli preparat ma do wykonania konkretne zadanie, to wykona je lepiej, niż płyn do wszystkiego i do tego za 3 złote.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też używam Sotin 130. Widziałam w sklepie nowość (135), płyn do mycia, który dodatkowo tworzy warstwę hydrofobową. używałaś go może? Który jest lepszy? Mam bardzo twardą wodę i niezdyscyplinowaną rodzinę, która nie wyciera drzwi kabiny po kąpieli. Osad tworzy mi się w ciągu kilku dni.

      Usuń
    2. Płyn 135 jest bardziej uniwersalny i tworzy na powierzchni powłokę hydrofobową. Jeżeli masz naprawdę duży problem z kamieniem, to radziłabym zostać przy płynie 130, a 135 używać do pozostałego wyposażenia łazienki (pięknie się wszystko błyszczy i wolniej brudzi). Kabinę mogłabyś myć 135 "od czasu do czasu". Ja teraz używam tylko 135 do mycia całej łazienki, ale jeżeli dopuszczę gdzieś do utworzenia się osadu to wrócę do 130 i R87 (armatura).

      Usuń
  17. Woda z octem pomoże na kamień w żelazku. Do dużych powierzchni tylko Sotin,. Czytałam w innych komentarzach, że nie tylko ja jestem fanką tej firmy i nie tyko ja kupuje u minerwy http://minerwa.net/index.php?route=product/search&search=sotin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też używam Sotin. Przeczytałam dużo pochlebnych opinii w necie i kupiłam. Na razie taki uniwersalny płyn Sotin 80, ale dobrze myje i nastepnym razem kupię droższy 135. Podobno jest rewelacyjny. Tu tez go chwalicie, więc spróbuję.

      Usuń
  18. Ja kupiłam powłokę hydrofobową h2o Nanotechnology do szkła i ceramiki i doskonale sprawdza się na kabinie prysznicowej szybach w aucie i na umywalce.Na tych rzeczach testowałam więc śmiało mogę polecić.Zaznaczę że produkty są 100% ekologiczne a to chyba rzadkość jeżeli chodzi o takie produkty

    OdpowiedzUsuń
  19. Powłokę hydrofobową robię sobie preparatem Magic View Sotin i tak jak anonimowa przedmówczyni, ten sam preparat wykorzystuję na powierzchni kabiny prysznicowej i szyby samochodowej. Myślę, że znane firmy chemiczne przykładają dużą wagę do tego, aby ich produkty były w pełni biodegradowalne. Produkty sotin takie są, nie niszczą środowiska.

    OdpowiedzUsuń
  20. Najskuteczniejszym środkiem jest płyn do mycia łazienek markiDenkmit kupiony w sklepie DM ( Niemcy, Czechy, bo w Polsce chyba nie ma tej sieci, chyba ze sklepy z chemią Niemiecką )
    Jest to płyn polecany przez marki Hansgrohe, AXOR, Pharo - mistrzostwo świata.
    Jest skuteczny, wystarczy spryskać kabinę lub baterię, poczekać chwilę i przetrzeć gąbką.
    Nie dość, że skuteczny to jeszcze przyjemnie pachnie.
    Polecam, nawet na mega osady. U mnie jest tak twarda woda, że po jednym prysznicu kabina wygląda jakbym jej nie myła od miesiąca.
    Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Firma, którą ja polecam też jest niemiecka. Do kabiny, do armatury, do wanny akrylowej do szyb i luster - używam SOTIN.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie znam tej firmy, ale sprawdziłam: cena Sotin ok 40 zł na allegro, cena płynu Denkmit - 7,50 zł, oczywiście nie licząc kosztów przesyłki w obu przypadkach.
    Naprawdę szczerze polecam, bo takiego kamienia jaki jest u mnie naprawdę trudno sobie wyobrazić, a schodzi bez szorowania....to jest naprawdę Hit.


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już znam Sotin, drogi, ale wart swej ceny.

      Usuń
  23. Różnica w cenie powala, jestem pewna, że w jakości też.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja polecam Nanocape do kabin! kupiłam zestaw na allegro. Dostałam oczyszczacz i nanopowłokę. Sama ją nałożyłam i teraz brud schodzi jak ta lala! Super sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Swego nie znacie, a cudze chwalicie. W Polsce jest wielu producentów profesjonalnych środków czystości, którzy w swojej ofercie posiadają środki (np. LAKMA) , które z łatwością usuną typowe dla łazienki zabrudzenia, czyli kamień wodny.

    OdpowiedzUsuń
  26. Lakma, czyli Sidolux? Ja jednak wolę Sotin.

    OdpowiedzUsuń